Kako kompanije mogu kreirati i održati konkuretnost u digitalnom dobu u kom smo sada?
Kako bi kompanije iskoristile mogućnosti današnjeg brzog, nestabilnog i složenog okruženja nephodno je da razviju sposobnost prilagođavanja čestim i brzim promenama. Jedini način da prežive digitalno doba je da stvaraju nove modele za povećanje konkurentnosti i ne pokušavaju da primene stare poslovne modele koje su koristili naši očevi.
Da bi se dobro pozicionirale, kompanije danas bi trebalo da iskoriste trostruke prednosti:
- Fleksibilan način rada i održavanje niskih troškova. Današnje kompanije moraju svojim kupcima da isporuče bolje proizvode i usluge, brže i jeftinije. To u velikoj meri zahteva operativnu efikasnost i kulturu produktivnosti i inovacije. Uštede u troškovima se zatim mogu ulagati u dalji razvoj.
- Konkurenti su sada partneri i saradnici.
- Usaglašenost, odnosno istovremeno ispunjavanje očekivanja i kupaca i stejkholdera, ali i društva u celini. Kompanije koje posluju po etičkoj poslovnoj praksi kada su u pitanju ljudi, profit ili planeta, mogu to iskoristiti kao ključnu diferentnost od drugih kompanija.
Da bi se postigle ove tri prednosti, kompanije moraju da promene svoje trenutne modele, smanje viškove i omoguće rast i inovacije. Trebalo bi da se pripreme za nove izvore konkurentnosti koje donosi digitalno doba i povećaju dobitke na duži vremenski period.
Kako? Tako što će:
- Smanjiti troškove i time povećati rast
- Investirati u rast
- Pružiti više od očekivanog
Kompletan članak pročitajte ovde