Strateško planiranje koje daje pravu strategiju

Kompanije sa uspešnim strategijama imaju drugačiji pristup. One tretiraju strateško planiranje kao ključan zadatak koji može i treba da bude urađen vrhunski.

Ove kompanije investiraju u ljude, procese i alate koji im omogućavaju da identifikuju najvažnije strateške prioritete i da se prilagode koliko je neophodno da bi ostale fokusirane i relevantne u promenljivim uslovima.

Proces strateškog planiranja zahteva vreme za konkretne diskusije o strategiji u kompaniji, određuje ritam donošenja odluka i angažuje sve nivoe u kompaniji da zajedno učestvuju u strateškom planiranju i sprovođenju strategije u akcije.

Ne postoji univerzalni pristup koji odgovara svim kompanijama. Međutim, Bain & Company smatraju da je vrhunsko strategijsko planiranje rezultat sledećih 5 ključnih principa:

  1. I strateško planiranje i budžetiranje su od ključnog značaja, ali nisu ista stvar
  2. Približiti donosioce odluka („mislioce“ koji postavljaju strategije) i zaposlene („izvođače“ koji te strategije sprovode), uz fokus na informacije koje dolaze od potrošača
  3. Resurse alocirati u skladu sa budućim akcijama, a ne po strategijama iz proteklog perioda
  4. Prilagođavati strategiju u toku godine u skladu sa promenama na tržištu
  5. Fokus lidera samo na najbitnije odluke, uz istovremeno pojednostavljivanje i delegiranje preostalih odluka i zadataka

Više o ovim principima možete pročitati ovde.

Najčitanije

Kako razumeti klijente

Kako razumeti klijente? Ako bolje razumemo potrebe klijenta, lakše nam je da mu ponudimo (i prodamo) odgovarajuće rešenje.Često se o prodaji razmišlja kao o “uvaljivanju” pre nego kao

Vise »

Šta je biznis konsalting?

Biznis konsalting u svom najpreciznijem smislu predstavlja mogućnost da se skrene pažnja vlasnika kompanije i preduzetnika na uspešnost kritičnih oblasti poslovanja, koja se zasniva na

Vise »