Ove kompanije investiraju u ljude, procese i alate koji im omogućavaju da identifikuju najvažnije strateške prioritete i da se prilagode koliko je neophodno da bi ostale fokusirane i relevantne u promenljivim uslovima.
Proces strateškog planiranja zahteva vreme za konkretne diskusije o strategiji u kompaniji, određuje ritam donošenja odluka i angažuje sve nivoe u kompaniji da zajedno učestvuju u strateškom planiranju i sprovođenju strategije u akcije.
Ne postoji univerzalni pristup koji odgovara svim kompanijama. Međutim, Bain & Company smatraju da je vrhunsko strategijsko planiranje rezultat sledećih 5 ključnih principa:
- I strateško planiranje i budžetiranje su od ključnog značaja, ali nisu ista stvar
- Približiti donosioce odluka („mislioce“ koji postavljaju strategije) i zaposlene („izvođače“ koji te strategije sprovode), uz fokus na informacije koje dolaze od potrošača
- Resurse alocirati u skladu sa budućim akcijama, a ne po strategijama iz proteklog perioda
- Prilagođavati strategiju u toku godine u skladu sa promenama na tržištu
- Fokus lidera samo na najbitnije odluke, uz istovremeno pojednostavljivanje i delegiranje preostalih odluka i zadataka
Više o ovim principima možete pročitati ovde.