Održavanje fokusa na potrošača, na “prvoj liniji” gde kompanija stupa u kontakt sa njima, je ključni faktor za postizanje održivog rasta. Međutim, kako kompanija raste i razvija se, sve je teže održati jaku vezu sa potrošačima.
Veća birokratija, organizaciona struktura, veći broj kadrova na ključnim pozicijama i rivalskih projekata u okviru jednog segmenta – sve to utiče na uspešan rast kompanija i može poremetiti fokus na klijenta.
Kako lideri ovih kompanija mogu održati ključan fokus na potrošača?
Harvard Business Review je identifikovao 4 saveta koji će pomoći liderima da održe fokus na potrošača dok njihova kompanija raste.
- Koristite činjenicu da su zaposleni koji imaju direktan kontakt sa potrošačima najbolji izvor aktuelnih informacija o potrošačima i da često mogu predvideti nailazak problema.
- Konstantno pretvarajte svoje strateške odluke u procedure i ponašanja zaposlenih koji imaju direktan konktakt sa potrošačima
- Identifikujte ključne kadrove koji su u direktnoj komunikaciji sa potrošačima i postarajte se da oni budu vrednovani kao heroji kompanije
- Dajte svojim herojima autoritet i resurse koji su im potrebni da bi što bolje uslužili potrošače.
Više o ovim savetima i kompanijama koje su ih primenile, možete pročitati ovde