Mnogi vrhunski rukovodioci prave iste greške.
Prilikom sprovođenja poslovne strategije, rukovodioci svojim zaposlenima daju samo ograničena uputstva šta je potrebno uraditi i zbog čega je to važno. Bez jasnih i detaljnih informacija ne čudi što mnoge kompanije nisu uspele u sprovođenju svoje strategije. Uostalom, kako bi zaposleni uspešno sproveli plan koji ne razumeju u potpunosti?
Kompanijama su neophodni alati za komunikaciju njihove strategije i procesa, kao i sistemi koji će im pomoći da tu strategiju i sprovedu.
Strategijske mape obezbeđuju takav alat. One daju zaposlenima jasan uvid u to na koji način je njihova pozicija povezana sa opštim ciljevima kompanije. To im omogućava da svoj posao obavljaju u skladu sa željenim ciljevima kompanije.
Mape pružaju vizuelni prikaz ključnih ciljeva kompanije i ključnih odnosa između njih.
Strategijske mape mogu da opišu:
- ciljeve za rast prihoda,
- targetirana tržišta koja donose profitabilan rast,
- vredne akcije koje će dovesti do kupca, radeći više stvari i po većoj marži,
- ključnu ulogu inovacije i izvrsnost u proizvodima, uslugama i procesima,
- investicije u ljude i sisteme neophodne za donošenje održivog rasta.
Strategijske mape pokazuju uzročno-posledične veze između specifičnih poboljšanja i željenih ishoda, npr. na koji način poboljšanje sposobnosti zaposlenih utiče na zadržavanje kupaca i povećanje prihoda kompanije.
Šire gledano, strategijske mape pokazuju kako kompanija pretvara inicijative i resurse, uključujući i nematerijalna sredstva kao što su korporativna kultura i znanja zaposlenih, u opipljive ishode.
Zbog čega su važne strategijske mape i na koji način ih možete uvesti i u svoju kompaniju, pročitajte ovde.