Koliko alata za planiranje znate?

Marketing je kompleksna stvar...

Kada smo radili na unapređenju procesa strateškog planiranja za jednu od najvećih kompanija u Srbiji i regionu, želeli smo da sastavimo što kompletniji “toolbox” alata koji mogu pomoći da se odredi gde i kako da biznis poraste. Da ih imamo na jednom mestu, pa da možemo da pravimo kombinaciju najkorisnijih za potrebe konkretnog projekta. 

                                                                                                                      
Nabrojali smo preko 25 različitih pristupa, metodologija i alata, i to ne računajući pojedinačne alate u okviru kompleksnijih metodologija.
 
„Ovaj „strateški zbornik“ i dalje razvijamo i podelićemo ga sa Vama kada bude gotov, a u međuvremenu podsećamo Vas na nekoliko klasičnih i veoma popularnih strateških alata koji Vam mogu biti od velike pomoći: 

  • Porter’s 5 Forces Analysis
  • Porter’s Company Value Chain
  • Ansoff Matrix
  • Blue Ocean Strategy
  • EFQM model
  • Strategy Map

 
Svi ovi koncepti bi trebalo da nam pomognu da napravimo taj čuveni plan nastupa na tržištu. I ne samo nastupa, već pobede. Profitabilne pobede, još preciznije. 
 
Međutim, taj proces je zahtevan. Stvari se često ne odvijaju onako kako smo planirali. Planovi padaju u vodu. Predsednik Ajzenhauer je baš zato rekao čuvenu rečenicu “Plan je ništa. Planiranje je sve.”  
                                                                                                    
I baš u tome je poenta. Planiranje zapravo treba da pomogne da budemo fleksibilniji i da bolje predviđamo događaje, držeci fokus ka zacrtanom cilju (više o tome pročitajte ovde). 

A to je svakako bolje od površnosti i kratkovidosti, dva česta virusa u mnogim kompanijama danas.
 
Naše okruženje je suviše surovo da bismo propuštali prilike i dozvoljavali velike greške nastale kao posledica ovih virusa. Kako se izlečiti?
 
Naš način je kroz edukaciju i razvojne projekte
 
A Vaš?

Najčitanije

Kako razumeti klijente

Kako razumeti klijente? Ako bolje razumemo potrebe klijenta, lakše nam je da mu ponudimo (i prodamo) odgovarajuće rešenje.Često se o prodaji razmišlja kao o “uvaljivanju” pre nego kao

Saznajte vise »