Imate li dovoljno resursa za rast prihoda?

Optimizacija ili razvoj?

Ovo je prilično standardan problem:
Kompanija želi da se prilagodi teškim uslovima na tržištu tako što “optimizuje” upotrebu resursa. “Optimalni” resursi rade punim kapacitetom na obavljanju tekućeg posla i troškovi poslovanja su minimalni. Svuda se štedi.

Nažalost, ovo znači da ne ostaje slobodnog prostora za rast i razvoj!
 
Nema budžeta za investicije. Nema vremena za učenje, planiranje i razvoj. Nema ko da nađe nove klijente. Nema ko ni kada da kreira nove proizvode, usluge ni biznis modele.

Zatim nekome zasmeta što kompanija stagnira i “na kašičicu” se odvoji malo resursa za rast. Da se proba. Stidljivo i nedovoljno. Usput.
 
I kada rezultati ne budu adekvatni uloženom, dođe do razočarenja i zaključka da razvojne inicijative ne daju rezultate.
Šteta. Potencijal ostaje neiskorišćen, prilike zauvek propuštene…
 
Jedan od najuspešnijih domaćih menadžera mi je jednom, na pitanje koji je ključni element ogromnog uspeha koji je napravio, rekao: “Uvek sam držao višak ljudi, spremnih da prihvate nove klijente! Kada su drugi imali problem sa kapacitetima, mi smo dobijali velike poslove. Kada su mi govorili da sad nije vreme za tolike troškove, ja sam pitao Kad, ako ne sad?” 
WOW! Tako jednostavno, a tako moćno rešenje! Kreirati srazmerno malo viška ljudi (resursa) posvećenih novim prihodima i održivom razvoju poslovanja!
 
Tom Peters, autor najvažnije biznis knjige 20. veka, ima izreku nad kojom se vredi zamisliti: ”You Can’t Shrink Your Way To Greatness!”
A Vi? Da li više vodite računa o razvoju ili optimizaciji?
 
Ako Vas interesuje više o planiranju i razvoju, pogledajte ovde.

Najčitanije

Kako razumeti klijente

Kako razumeti klijente? Ako bolje razumemo potrebe klijenta, lakše nam je da mu ponudimo (i prodamo) odgovarajuće rešenje.Često se o prodaji razmišlja kao o “uvaljivanju” pre nego kao

Saznajte vise »