
Digitalizacija u velikoj meri utiče na sve delove današnjih organizacija.
Predstavljamo najvažnije aspekte koje bi svaka uspešna kompanija trebalo da razmatra.
McKinsey istraživanja pokazuju da kompanije imaju velike ambicije i očekivanja od digitalizacije – povećanje godišnjeg prihoda i smanjenje troškova za čak 5 do 10 procenata u naredne tri do pet godina. Uprkos čestim značajnim investicijama koje kompanije imaju u digitalne poduhvate, zbog kompleksnosti digitalizacije samo mali broj može obezbediti ovakav rast.
Kako digitalizacija utiče na celu organizaciju svi veliki projekti zahtevaju jedinstvenu koordinaciju ljudi, procesa i tehnologija. Na primer, strategija za povećanje prihoda koji dolazi od najprofitabilnijih kupaca zahteva:
- Analitički zasnovan pregled procesa kupovine koji donosi najveću vrednost
- Jasnu viziju i plan kako ostvariti tu vrednost
- Tehnologije i alate koje će digitalizovati interakciju sa kupcima
Pored toga, neophodni su i novi timovi, kao i sposobnosti za upravljanje i koordinaciju tog procesa širom organizacije.
Prilagođavanje tokom vremena je oduvek bilo od suštinskog značaja za uspeh kompanije. Uvođenje digitalizacije u kompaniju nije samo od presudnog značaja u borbi sa konkurencijom, već i za opstanak same kompanije.
Koji su to elementi koje bi jedna kompanija trebalo da primeni kako bi se prilagodila digitalnom dobu i iskoristila njegove prednosti?
- Strategija i inovacija
- Proces donošenja odluke kupca
- Automatizacija procesa
- Organizacija
- Tehnologija
- Podaci i analitika
Naravno, ne zahteva svaka vrsta digitalizacije razvoj i primenu svih šest gradivnih elemenata u istoj meri. McKinsey je došao do zaključka da ovaj okvir obezbeđuje rukovodiocima objedinjenu strukturu za razmišljanje i upravljanje digitalnim programima velikog obima.
Stragetija i inovacija
Digitalna strategija je deo poslovne strategije danas. Čak 90% digitalnih rukovodilaca su uspešno integrisali digitalizaciju u njihov proces digitalnog planiranja.
Efektivna digitalna strategija daje prioritet raznim akcijama u kojima poslovanje može iskoristiti značajne mogućnosti (i smanjuje one akcije kojima vrednost opada), a zatim izradi digitalni biznis model oko njih.
Više o ovom i ostala 5 elementa procesa digitalizacije možete pročitati ovde